tisdag 25 maj 2010

Naturvetenskap - beacuse I'm lovin' it

"Somliga tillämpar krig som skrämseltaktik.
Jag brukar bara säga att jag gillar fysik,
så blir det genast tomt runtomkring
mig på en fest." (Citerar min lärare i naturvetenskap)


Nedan: en kemists häftiga labbrock. På gymnasiet fascinerades jag av
att samma ämne används i sprängmedel som i hjärtmedicin,
numera finns en uppsjö med häftiga kemikalier att gilla:
carbon nanotubes kommer snart att ersätta kisel i elektroniken.












Skojiga fysikbegrepp:
Jeans length.  
Alla fysiker måste ha samma längd på jeansen, jätteviktigt.

Kissing problem.
Hur många av sina kollegor man hinner kyssa första dan' på jobbet.

Penning fällan
Vad dom där jobbkyssarna kan få för konsekvenser.




                                                    

Inga kommentarer: