torsdag 11 november 2010

En alldeles (o)vanlig skoldag

I dag måste ha varit en av de roligaste skoldagarna någonsin!

Jag och min labbkamrat har ett häfte som fordrar lärarunderskift när vi har redovisat en datoruppgift,
och han som signerade vårt häfte konstaterade nöjt att det var därför han valt att bli lärare:
för att hela tiden ge ut autografer...
"Men det är väl ungefär som när en busschaufför säger att han gillar att tjejer springer efter honom, när det är bussen de egentligen jagar", skrattar jag.
Och då. Då tar läraren häftet medan jag fortfarande håller i det. Det blir en dragkamp, på riktigt.
"Jag vill hänga upp det på väggen hemma!" säger han.
"Jag vill ha tillbaka det, jag har anteckningar där!" halvskriker jag.
"Släpp annars använder jag det som dasspapper istället!" flinar läraren. Och försvinner iväg med det. På riktigt...

Inga kommentarer: