onsdag 5 maj 2010

Förra onsdagen...

Förra onsdagen - 28/4 - uppträdde jag på Syster-o-Bror, restaurangen på campus
KTH som drivs av just en syster och en bror.


Jag älskar känslan då man precis ska upp på scen då konferenciern har ropat ens namn och publiken förväntansfullt väntar på vad som ska hända. Jag skuttade faktiskt mot scenen till DJ:ns musikval, andades in strålkastarljuset och drog en massa skämt om studentlivet. Jag hade förmånen att bjuda några kompisar på fribiljetter, och i pausen gav dom mig en bukett rosa tulpaner - så underbart! Mer blommor till komikerna :)

Andra rookies på plats var Lennart Bång, som uppvisade sin talang för att prata fort utan att staka sig i TV4:s Talang 2009, och så Stefan Söderblom som har en fin och strukturerad hemsida (jag har tagit för vana att googla på känt och okänt folk, så någon gång borde det leda till allmänbildning). Kvällens dragplåster var Thomas Oredsson (som löste sudoku hela kvällen) och David Batra som trollade fram en slätstruken skjorta från ingenstans strax innan han skulle uppträda. Så vill jag också kunna göra, med hela min garderob :) Han var faktiskt den som insisterade på att ingen skulle dra över - och jag, Söderblom och Bång höll mycket riktigt våra dryga 6 minuter och ena kändisen sina 25 - utom Batra själv, som drog över med minst en kvart.

Inga kommentarer: